Wednesday, December 6, 2006

Ultieme user driven content; Legofactory.com (Nieuwspost 12)

Surfend op de hype van social bookmarking en user driven content heeft LEGO een briljante manier gevonden om het merk LEGO online invulling te geven en en passant ook nog behoorlijke verkopresultaten te realiseren; http://www.legofactory.com/.Op legofactory.com kun je eenvoudige software downloaden waarmee je je eigen LEGO model kunt ontwerpen. Als je tevreden bent met je digitale creatie kun je deze direct online bestellen. Een paar dagen later wordt je droomauto, cavia of ruimteschip thuisbezorgd, uitgevoerd in de welbekende blokjes. Niet alleen ben je daarmee de trotse eigenaar van je eigen creatie in LEGO, alle bezoekers van de site krijgen jouw idee te zien en hebben de gelegenheid om jouw bouwwerk aan te schaffen. Voor een willekeurig jochie (en zijn vader) is het idee dat een 8-jarig chinees jongetje aan de andere kant van de planeet met een door hem ontworpen ruimteschip speelt, natuurlijk waanzinnig.
LEGOfactory is fantasie in het kwadraat..... vroeger kon je alle dromen botvieren op dat prachtig eenvoudige plastic. LEGOfactory voegt daar nog een dimensie aan toe. Je bepaalt zelf welke blokken er in de doos terecht komen. Je bent bedenker, consument en bouwer.... Oh wat ben ik jaloers op de kinderen van nu. Overigens claimt LEGO dat ze dit concept al bedacht en uitgevoerd hadden toen Flickr, Friendster en Pandora nog niet eens bestonden.

The valley weblog(2006). Ultieme user driven content.
Geraadpleegd op 3 december 2006, van:
http://weblog.thepeoplesvalley.nl/2006/01/ultieme_user_dr.html
Gepost door Kim Lewis, CV205A

No comments: