Wednesday, December 6, 2006

Speelgoed lastig maar leerzaam (Nieuwspost 10)

Speelgoed is een lastige productcategorie. De ene rage volgt de ander op. Het ene moment is Pokémon helemaal hip. De week erna vliegen de Furbies over de toonbank. Hierdoor is het managen van speelgoed buitengewoon lastig. Veel speelgoedfabrikanten zijn daarom nauwe banden aangegaan met Hollywood. Hierdoor kunnen ze goed inspelen op nieuwe rages die komen gaan. Speelgoed wat in nieuwe kinderfilms te zien is doet het goed in de winkels.

De verkoop van speelgoed kent ook nog eens sterke pieken en dalen. In de feestmaanden zorgt de verkoop van speelgoed voor bijna de helft van de jaarlijkse omzet. Sommige bedrijven zetten hun speelgoed alleen maar in de verkoop in de maanden waarin veel speelgoed wordt verkocht. Een bekend marketingtrucje. En of het nu om speelgoed of om iets anders gaat. Vrijwel elk product kan wel een steuntje in de rug gebruiken.

Bron: Marketingonline.nl; Speelgoed lastig maar leerzaam; Geraadpleegd op 01-12-2006 van; http://www.marketing-online.nl/nieuws/index2001-43.html
Geschreven door D. Tessels CV205a

No comments: