Wednesday, December 6, 2006

Ben er Klaar voor, Ben er Klaar voor (Spongebob, 2006) (Nieuwspost 6)

Merchandise-lijn rond Nickelodeon-figuur

Op Adformatie.nl vond ik dit artikel over spongebob.


Copyright Promotions Benelux brengt in het voorjaar producten rond het tekenfilmfiguur SpongeBob SquarePants op de markt. Het op een spons gebaseerde figuurtje met een stropdas treedt op in een serie van kinderzender Nickelodeon. Van SpongeBob verschijnen behalve speelgoed (Mattel), ook interactieve games (Atari), beddengoed (Belltex), sokken (Bremtex) en posters (GB Posters). De merchandise rond het sponsmannetje richt zich op kinderen (5-12), tieners en ouders. In Amerika is sinds 2001 zo’n 800 miljoen dollar omgezet in retail rond SpongeBob.In dezelfde periode herlanceert Copyright Promotions Benelux Strawberry Shortcake. Het getekende meisje, omgeven door een zoete omgeving waarin veel aardbeien voorkomen, was populair in de jaren tachtig. De Strawberry-producten voor ‘moeders en dochters’, bestaan uit speelgoed (Bandai), wenskaarten (American Greetings) en video- en dvd-banden (Fox Home Entertainment) .

Spongebob is 1 van de zovelen hypes om tv figuurtjes. Neem de teletubbies, bob de bouwer en ga zo maar door. Stuk voor stuk grote trends om een klein figuurtje. Dit artikel dateerd al uit 2003, maar Spongebob doet het nog steeds erg goed onder kinderen. Een speelgoed lijn uitbrengen van een tv persoonlijkheidje is zo slecht nog niet.

Bron

Adformatie, (2003) Merchandise-lijn rond Nickelodeon-figuur, geraadpleegd op 26 november 2006 van;http://www.adformatie.nl/nieuws/nieuws2003-09-08.html#Item27596

Geschreven door C. Oud CV205a

No comments: