Tuesday, December 5, 2006

Interactie binnen games en media, een duidelijke trend! (Nieuwspost 2)

Dat interactie (en dus interactief speelgoed) enorm is
blijkt maar weer uit onderstaande links.
In het eerste artikel vermeldt dutchcowboys
dat consumenten een grote behoefte hebben
aan interactie met de media.

Ook blijkt er een verschuiving van push naar pull te ontstaan,
de consument kiest in plaats van producten en diensten
die over hen worden uitgestort te accepteren.
Dit blijkt ook invloed te hebben op de spelletjes.
Zo is Sudoku een enorme rage geweest een tijdje geleden,
en is er nu (lijkt de logische conclusie) dankzij pullfactoren
en vraag naar interactie ook een interactieve versie van sudoku ontstaan.
hierin kunnen spelers ook tegen anderen spelen op een zelfgekozen niveau.
Ook is het mogelijk bekenden uit te nodigen om zo tegen elkaar te spelen.

Bronnen:
Dutchcowboys (2006) Vier trends mediagebruik, geraadpleegd op 26 november 2006 van;
http://www.dutchcowboys.nl/podcast/2786

Dutchcowboys (2006) Sodoku, geraadpleegd op 26 november 2006 van;
http://www.dutchcowboys.nl/gaming/7969

Geschreven door L. Foks CV205a

No comments: